Nieuwe projectleider Vidi Reo stelt zich voor

Even voorstellen….

Mijn naam is Jantine Smulders, ik ben projectleider vastgoed management bij de gemeente Oss. Sinds juli 2023 neem ik de werkzaamheden over van mijn collega Désirée Meulenbroek.
Januari 2023 presenteerde we u de laatste stand van zaken over het nieuwe Vidi Reo op het Hoornwerk. Dat is even geleden en daarom wil ik u graag een update geven.

Schetsontwerp nieuw gemeenschapshuis
Voor dit project werken we samen met het stichtingsbestuur van Vidi Reo, de architect Maurits Cobben en het bouwmanagement bureau Stevens van Dijck. Op dit moment werken we het schetsontwerp van het nieuwe gemeenschapshuis op het Hoornwerk uit. Er wordt gezamenlijk met het bestuur van Vidi Reo aan een definitief Programma van Eisen gewerkt. En we zijn bezig met de
selectie fase van adviseurs voor het samenstellen van een kundig ontwerpteam. Dit ontwerpteam gaat aan de slag met het ontwerp van de constructie, de installaties en het bouwfysische aspect.

Gebiedsvisie
Met de landschapsarchitect Joeri de Bekker van OVSL Oog Voor Schoonheid Landschapsarchitectuur gaan we de gebiedsvisie vormgeven. Ook de RCE (Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed) is betrokken bij het tot stand komen van deze gebiedsvisie. Daarnaast hebben we onderzoeken uitgevoerd voor de wijziging van het bestemmingsplan.

Bestemmingsplan
Ons doel is om eind van dit jaar de bestemmingsplanwijziging ter inzage te leggen. Het voorlopig ontwerp willen we begin 2024 klaar hebben. Komend kwartaal organiseren we een inloopavond om u te informeren over de stand van zaken van dit project.

Wilt u op de hoogte blijven over het nieuwe gemeenschapshuis en de ontwikkelingen? Stuur dan een e-mail naar nieuw.vidireo@oss.nl. Ook kunt u daar uw vragen over dit project naar toe sturen.

Graag tot op de inloopavond, de uitnodiging volgt! Houd ook de website van de Dorpsraad www.dorpsraadravenstein.nl daarvoor in de gaten.

Jantine Smulders