GESLAAGDE NIEUWJAARSRECEPTIE

Dinsdag 5 januari werd de Nieuwjaarsreceptie gehouden van de dorpsraad Ravenstein. Deze keer werd de receptie gehouden in Molen de Nijverheid. Stadsbrouwerij Wilskracht zorgde samen met de ondernemers uit Ravenstein voor een hapje en een drankje.

Tijdens het openingswoord van de voorzitter Karin Sutherland, vertelde zij waar de dorpsraad mee bezig is en wat zij in de toekomst willen gaan bereiken en waar mogelijk de dorpsraad zich hard voor gaat maken. We kijken terug op een druk jaar, met als hoogte punten de voorzieningenkaart en de verplaatsing/verbouwing van de brandweerkazerne. Karin bedankte ook de fijne samenwerking met BrabantWonen en BrabantZorg tijdens de bouw van De Voorbucht. Tevens werd er een oproep gedaan voor een nieuw dorpsraad lid. Graag zouden wij iemand van Over d’n Dam in ons willen opnemen. Mocht u interesse hebben om eventueel lid te worden van de dorpsraad, ongeacht of u in Ravenstein woont of in Over d’n Dam, neem dan contact op met een van onze leden of via het secretariaat, dorpsraadravenstein@gmail.com Kijk voor meer informatie op www.dorpsraadravenstein.nl

Na deze mooie woorden was er tijd voor een demonstratie van Dedico uit Demen. Dedico is een drumband/lyracorps uit Demen, dat al 50 jaar optredens verzorgd in de omgeving en is opgericht in 1963. Het hoofddoel van de vereniging is om gezamenlijk in een gezellige sfeer muziek te maken. Naast optredens en serenades, zijn ze jaarlijks bij diverse evenementen om deze muzikaal te begeleiden.

Na het optreden van Dedico was het tijd voor de uitreiking van 2 Raafjes van verdiensten. De genomineerde zijn Martin Jan van Mourik uit Ravenstein voor zijn inzet van de vestingwerken in zijn tuin en het Pihilips van Kleefbolwerk en Riëtte van den Heuvel voor haar tomeloze inzet voor het 10-jarig bestaan van het blad Over d’n Dam en haar vele inzet als vrijwilligster. Beiden waren zeer verrast met hun nominatie die zij kregen voor de verdiensten van Ravenstein en de kernen. Ook kregen zij een enveloppe met een kleine attentie.

Na het in ontvangst nemen van deze Raafjes, bedankte Karin Sutherland alle aanwezigen voor hun komst en was het voor een hapje en een drankje.

Wij kijken terug op een geslaagde Nieuwjaarsreceptie en hopen u volgend jaar weer de hand te mogen schudden.

Klik hier voor de foto's van de Nieuwjaarsreceptie.