Pontjesdagen 10,11 en 12 mei

Pontjesdagen: 160 kilometer Maasoever bomvol activiteiten

Zigzaggend over de meanderende Maas met 160 kilometer aan fietsroutes en speciaal georganiseerde activiteiten. Het evenement Pontjesdagen groeit verder door met de veerpontjes als extra beleving voor een dag of weekend weg.

Vierde editie

Het is alweer de vierde editie van het evenement dat dit jaar gehouden wordt op 10, 11 en 12 mei. De Maasoevers tussen het Land van Cuijk en de Biesboschlinie bieden - met bijzondere locaties, dorpen, steden en niet te vergeten 20 veerpontjes - genoeg vermaak voor drie dagen weg in eigen land. Het overzicht aan activiteiten staan op: https://www.uitinderegio.nl/pontjesdagen-activiteiten/.

Samenwerking

Het evenement is vanuit samenwerkende gemeenten ontstaan en vormgegeven door Stichting Maasmeanders. Na twee edities is de samenwerking verder uitgebouwd en zorgt Stichting Bureau Toerisme voor de coördinatie van de marketing en communicatie. “We werken hierbij nauw samen met de lokale en regionale promotie organisaties vanuit alle deelnemende bestemmingen, zodat we met elkaar meer mensen bereiken en enthousiast kunnen maken om erop uit te gaan.”, vertelt Caroline Scholtens. Zij is vanuit Bureau Toerisme betrokken als regisseur voor de samenwerkende partijen. Het is de wens van de Maasgemeenten om elk jaar - bij aanvang van het vaarseizoen van de voet- en fietsveren - deze Pontjesdagen te organiseren, waarbij het hele gebied aan weerszijden van de Maas bruist van de activiteiten.

Wie maakt het mogelijk?

Het evenement wordt financieel mogelijk gemaakt door gemeenten Altena, Heusden, Land van Cuijk, Maasdriel, Oss, West Maas en Waal, Wijchen, Zaltbommel en waterschap Aa en Maas.