Plantenruilbeurs Oogstgenoten Onder d’n Plag

Wanneer: zaterdag 15 april 14:00 – 16:00u

Waar: gemeenschapshuis Onder d’n Plag, Osstraat 11, Demen

Vogels zingen, nieuwe blaadjes verschijnen: het is lente! De afgelopen tijd hadden we soms een heerlijk zonnetje. Het werd tijd om de tuin in te gaan en de boel weer op orde te brengen: opruimen, zaaien, scheuren, verplanten … En daarbij blijven vaak plantjes over waar je in je eigen tuin geen plaats meer voor hebt.

Neem ze mee naar de planten ruilbeurs en maak er een andere tuinliefhebber blij mee. Het mogen sierplanten zijn maar ook groente planten. Liefst onbespoten en biologisch. Ook als je zelf nog geen plantjes of zaailingen hebt ben je welkom, er is altijd meer dan genoeg om uit te delen aan liefhebbers.

De planten ruilbeurs wordt georganiseerd door de Oogstgenoten van gemeenschapshuis Onder d’n Plag in Demen maar is toegankelijk voor elke tuinliefhebber. Tuinliefhebbers uit de wijde omgeving zijn van harte welkom om te komen kijken en ruilen. Overtollige planten, stekjes, zaailingen, bollen en zaden kunnen allemaal mee naar de ruilbeurs. Je komt altijd wel met iets leuks thuis, waarmee je je eigen tuin weer kunt verfraaien.

Het is fijn als de deelnemers de planten die zij meebrengen, zoveel mogelijk in potten of zakjes doen en voorzien van stekers met naam, bloeitijd en kleur.

De plantenruilbeurs wordt gehouden op zaterdag 15 april 2022 om 14.00 uur op het terras van Onder d’n Plag, Osstraat 11 te Demen. Aanmelden hoeft niet. De toegang is gratis.

De oogstgenoten tuin bij Onder d’n Plag is een biologische groentetuin waar leden zelf groenten en bloemen kunnen oogsten. Deze worden lokaal, zonder bestrijdingsmiddelen en kunstmest en met biologische zaad en plantgoed, door een groepje enthousiaste vrijwilligers geteeld. Het is mogelijk om de oogstgenoten tuin te bezoeken. Je kunt je hiervoor aanmelden op de plantenruilbeurs.