Op naar het land van Ravenstein, wat is er te doen in de maand oktober

Op naar het Land van Ravenstein
In deze rubriek besteden wij aandacht aan een bedrijf of instelling die de moeite waard om onze mooie streek met de naam Land van Ravenstein te bezoeken. Ik heb al meerdere keren geschreven over de HORECA in en om Ravenstein. Deze keer vraag ik uw aandacht voor iets anders.

Josefientje Oud Deco & Antiek
In deze winkel op de Marktstraat 20A in Ravenstein vindt u een zorgvuldig samengestelde collectie van oud deco en antieke gebruiksvoorwerpen, die net je huis of verzameling compleet kunnen maken.
Deze objecten staan bij Josefientje Oud en Deco allemaal voor je klaar, van oude kasten tot antieke spiegels, kleine brocante spullen, tot complete antieke serviezen.
Laat je verrassen door de verschillende stijlen en antiek.
Zaterdag en Zondag geopend van 10.00-17.00

Atelier Creapoelka - Workshop Mindfull beeldhouwen

Op dinsdag 3 oktober bent u van harte welkom bij de workshop Mindfull beeldhouwen.

De workshop begint om 10:00 uur en duurt tot 17:00 uur.

Het adres van het atelier is: Kleine Poelstraat 7 5354 KD Demen (Ravenstein)

www.creapoelka.nl/stilte-in-beeld  www.creapoelka.nl/beeldhouwen  - info@creapoelka.nl - tel 0486-416172

Tweede kans winter kinderkledingbeurs

Op vrijdag 6 oktober vindt de beurs plaats in de gymzaal van de basisscholen aan de Stationssingel 8 te Ravenstein. De verkoop van gedragen winterkleding is van 20:00 - 22:00 uur. Tweede hands kinderkleding maat 80-188. Entre is gratis.

Info: kinderkledingbeursravenstein@outlook.com

Smederij Verhoeven

Op zaterdag 7 oktober oen op zaterdag 21 okjtober is de smederij aan de Landpoortstraat 19 te Ravenstein geopendvan 13.00 tot 17.00 uur.

Er is een smid aan het werk bij het brandend smidsvuur.

Info: info@smederijverhoeven.nl of kijk op www.smederijverhoeven.nl

Korenfestival

Mix Of Music presenteert op zondag 8 oktober het Korenfestival. Medewerking wordt verleend door  Di Capelli uit Wijchen, Zingzin uit Megen, History Sounds uit Groesbeek en natuurlijk Mix Of Music uit Ravenstein. Dit evenement vindt plaats in Vidi Reo. Het adres van Vidi Reo is: Van Kesselplaats 1 in Ravenstein. De zaal gaat open om 12:00 uur en de aanvang is om 13:00 uur. De toegang is gratis.

Struintocht Rondje Keent

Brabants Landschap organiseert op zondag 8 oktober deze tocht in de uiterwaarden van de oude Maasbocht tussen Ravenstein en Grave, door de natuur over onverharde paden. Bijzondere aandacht in deze wandeling met gids is er voor de lentenatuur, Taurossen en Exmoorpony's.  Het startpunt is om 10.00 uur bij het infopunt, duur ≈ 1½ uur. Parkeren kan op het terrein van het infopunt en deelname is gratis, vrije gift mag. Aanmelden is niet nodig. Prijs: Vrijwillige bijdrage.

Open stadswandeling

Heemkundekring Land van Ravenstein

Zondag 8 oktober

Aanmelden 14.00 uur bij het Raadhuis in Ravenstein. Kosten € 4.00 p.p.

Info: 06-36000252 - www.heemkunderavenstein.nl - stadswandelingen@heemkunderavenstein.nl

2Gorgeous op het plein

Restaurant Donato’s, Lokaal No32 en De Keurvorst presenteren 2Gorgeous op zondag 8 oktober 2023 van 14.00-17.00. De locatie is de marktstraat in Ravenstein.

Duo Sotte Voce

Op zondag 15 oktober treed Duo Sotte Voce op. Noa van den Berg en Denys Sukmanovskyi hebben een gevarieerd programma samengesteld met romantische liederen van Gabriel Fauré en Clara Schumann, tot aan de pastorale klanken van de liederen van Franz Schubert. Dit optreden vindt plaats in de garnizoenskerk in Ravenstein en de aanvangstijd is 15:30. De toegansprijs is 12,50 euro. Jonger dan 18 dan is de toegang gratis.

MTB- en graveltocht

TWC Coppi organiseert op zondag 15 oktober een MTBtocht in Herperduin en een graveltocht rondom Herpen.

www.twccoppi.nl/

Atelier Creapoelka - Workshop beeldhouwen

Vrijdag 20 oktober en zaterdag 21 oktober bent u welkom voor de workshop.

Beeldhouwen bij Atelier Creapoelka. Een inspirerende plek in een sfeervolle landelijke omgeving. Een plek waar je tijd kunt nemen voor jezelf zodat je met aandacht kunt creëren. Aanvang: 10.00 tot 16.30 uur.
Het adres van het atelier is: Kleine Poelstraat 7 5354 KD Demen (Ravenstein)

Imke Beek - Projecten, objecten en installatiespositie

Op vrijdag 20 oktober, zaterdag 21 oktober, zondag 22 oktober en op vrijdag 27 oktober, zaterdag 28 oktober, zondag 29 oktober kunt u in de Garnizoenskerk (NH-kerk) deze tentoonstelling bezoeken. Openingstijden: vrijdag, zaterdag  en zondag van 11.00 - 17.00 uur.

Info: www.cultuurravenstein.nl

Fresjoe - Workshop emailleren
Vrijdag 27 oktober van 13.30u – 16.00u in Demen.
Kom naar deze  landelijke omgeving, gelegen in het groen, met een inspirerend weids uitzicht,  om samen met vrienden, vriendinnen, familie of kennissen te genieten  van een heerlijke actieve ochtend of middag.  Een workshop waarin je even alles om je heen vergeet en bezig bent met jouw ontwerp en werkstuk. Workshops zijn mogelijk op vrijdag, zaterdag of zondag. Op afspraak kun je met een eigen gezelschap tot 8 personen dag en tijdstip  voor een workshop overleggen. Iedere laatste vrijdag van de maand is er een workshop mogelijk van 13.30 – 16.00u. waarop je ook individueel kunt  inschrijven.  Je komt dan met anderen in een workshop en betaalt de groepsprijs.

Inschrijven kan via onze contactpagina of bellen / appen naar 06-23947253

Aanmelden via de website, www.FreSjoe.nl, tel: 0623947253