Op naar het Land van Ravenstein, wat is er te doen in de maand juni

Op naar het Land van Ravenstein
In deze rubriek wordt er  aandacht besteedt aan een bedrijf of instelling die de moeite waard om onze mooie streek met de naam Land van Ravenstein te bezoeken. Zeker in de komende maand wanneer er veel te doen is in het Land van Ravenstein. Bezoek eens het Toeristisch Informatiecentrum Ravenstein voor meer informatie over het Land van Ravenstein.

De vorige keer werd er een fietsroute vanuit Oss beschreven maar het is ook mogelijk om vanuit Grave naar Ravenstein te fietsen. Een aanrader is om met de fiets lekker door Keent te touren. Keent is een natuurgebied wat wordt omzoomd door water. In dit gebied treft u naast talrijke vogels ook Exmoorpony's, Schotse Hooglanders, de uit Spanje afkomstige Tudanca- en Sayaguesa-runderen en de Maremmanas uit Italië. Midden in Keent is het Terras Keent gevestigd. Op dit terras komt u tot rust met om u heen scharrelende kippen en pauwen. Hier hebben Ilse en Pieter voor u een heerlijk kopje koffie, thee of fris met een lichte versnapering. De appeltaart is inmiddels wereldberoemd rondom Keent. Ook de eigen gemaakte soep, broodjes en de heerlijke tosti’s zijn hier te verkrijgen.

Verderop in het dorp Neerloon zit langs de Maasdijk het thee- en koffiehuis "De Loonse Schuur". De Loonse Schuur biedt een assortiment van koffie en thee, gebak, ijs, broodjes, salades, soep e.d.. De Loonse Schuur beschikt over een Drank- en Horecawetvergunning. Kees, de bekenste thuiskok van Nederland, ontvangt u graag en deze tuin is een oase van rust.
Info Terras Keent: https://www.terraskeent.nl

Info De Loonse Schuur: https://www.deloonseschuur.nl

Zaterdag 3 juni – Atelier Creapoelka – Workshop beeldhouwen

Zaterdag 3 juni – Eric Vloeimans en Jeroen van Vliet

Eric Vloeimans en Jeroen van Vliet treden op! Voor het eerst organiseren we een intiem buitenconcert op den Dam 2 in Huisseling. Het optreden vindt plaats op de binnenplaats van de boerderijhoeve van Van Grunsven fruit.

U bent welkom vanaf 19:00.

Lokatie: Den Dam 2 5371 NK Huisseling

Zaterdag 3 en 17 juni – Smederij Verhoeven
De smederij aan de Landpoortstraat 19 te Ravenstein is geopend van 13.00 tot 17.00 uur.
Er is een smid aan het werk bij het brandend smidsvuur.
Info: www.smederijverhoeven.nlinfo@smederijverhoeven.nl

Dinsdag 6 juni – Atelier Creapoelka – Workshop mindful beeldhouwen

Aanvang: 10.00 tot 17.00 uur.

Info: 0486-416172 – info@creapoelka.nlwww.creapoelka.nl/stilte-in-beeld

Donderdag 8 juni t/m zondag 18 juni – Theaterproductie “Het lot van Ravenstein”

Het is hartje zomer en midden in de vestingstad Ravenstein staan twee hoogwaardigheidsbekleders zich de peentjes te zweten. Ze zijn in bange afwachting van een Franse regeringsambtenaar, die de kas van het Ravensteinsche Loterijfonds komt plunderen. In de verte klinkt hoefgetrappel. Dat moet hem zijn.

Deze komedie werd geschreven door de Ravensteinse toneelschrijver Erik Karel de Vries en cabaretier Mark van de Veerdonk.

Lokatie: Marktstraat 14 5371 AD Ravenstein

Info: www.hetlotvanravenstein.nl – info@hetlotvanravenstein

Speeldata: 9,10, 11, 16, 17 en 18 juni. De voorstellingen starten om 20:30 behalve 11 juni (14:00) en 18 juni (19:00).

Zondag 11 juni – Open stadswandeling Heemkundekring Land van Ravenstein
Aanmelden 14.00 uur bij het Raadhuis in Ravenstein. Kosten € 4.00 p.p.
Info: 06-36000252  – www.heemkunderavenstein.nlstadswandelingen@heemkunderavenstein.nl

Zaterdag 17 juni  – Tobbedans (ziet ’m vast te houden)

Het grappigste evenement van Ravenstein en omstreken is terug van weggeweest, namelijk Tobbedance!

Aanvang: 13.00 uur.

Lokatie: Soos Madhouse Van Kesselplaats 1 a 5371 AX Ravenstein

Info: www.twitter com/soosmadhouse – www.facebook.com/soosmadhouse

Zaterdag/zondag 17/18 juni – De Maasdijk

Al jaren trekt de Maasdijk duizenden sporters uit binnen- en buitenland naar Oss. We hebben verschillende afstanden van een hele marathon met een start in natuurgebied in Keent, tot een 5 km Night Run waarbij alle afstanden finishen in het Centrum van Oss. Natuurlijk voert de Maasdijk de boventoon in de routes!

Disciplines: hardlopen, inline skating, steppen, triatlon en wandelen.

www.demaasdijk-events.nl

Vrijdag/zaterdag 16/17 juni – Atelier Creapoelka – Workshop beeldhouwen
Info: 0486-416172 – info@creapoelka.nlwww.creapoelka.nl/beeldhouwen

Vanaf vrijdag 23 juni tot en met 2 juli – Goeleke v.d.  Heuvel, projecten, installaties, paintings

In de Garnizoenskerk kunt u deze expositie bezoeken.

Deze expositie bestaat onder andere uit sculpturen van textiel in een interactief en transformatief spel, schilderijen, poëzie en tatoeages. Mijn werkwijze is interdisciplinair.

23, 24, 25, 30 juni en 1 juli is de expositie geopend van 11.00 tot 17.00 uur.

Op 2 juli (de laatste dag) is de openingstijd van 12.00 tot 17.00 uur.

Info: www.cultuurravenstein.nl

Zaterdag/zondag 24/25 juni – St. Jansvieringen te Neerlangel

Zaterdag 24 juni 19.30 uur, plechtig Lof in het kerkje.

Zondag   25 juni 10.30 uur, H. Mis op kerkplein onder de oude eiken.

Viering geboortedag van patroonheilige St. Jan de Doper m.m.v. het Gilde van St. Jan en het St. Barbaragilde. Na de viering is er koffie en vogelschieten, ook voor het publiek.Voor de jeugd zal er een wedstrijd laserschieten worden georganiseerd.

Muzikale opluistering door Fanfare of Harmonie.

Info: 0486-411236 – 06-55873185 – r.a.m.p@home.nl

Vrijdag 30 juni – Atelier Creapoelka – Workshop beeldhouwen