Resultaat enquête herbestemming Luciakerk

Ruim 600 respondenten hebben aangegeven welke voorkeur ze hebben. 80% van de deelnemers kiest voor evenementen en muziekconcerten. 18% van de deelnemers hecht aan de eucharistieviering of eredienst in de Luciakerk.

De enquête werd gehouden om te peilen welke wensen er binnen de Ravensteinse gemeenschap leven. De Luciakerk is immers van ons allemaal. Het feit dat er binnen 2 weken al meer dan 400 respondenten waren, geeft aan dat de Lucia veel Ravensteiners aan het hart gaat.

Stichting Anna Lucia Ravenstein heeft met de thema's beleving, bezinning, bezieling diverse geschikte potentiële activiteiten in kaart gebracht om het monumentale gebouw te exploiteren. Populaire activiteiten zijn theater, muziek- en dansvoorstellingen. De wens om uitvaarten en ceremonies te vieren is erg groot. Ook bestaat er behoefte om in de Lucia exposities en tentoonstellingen te bezoeken, waaronder ook regionaal erfgoed toerisme.

De resultaten van de volledige enquête vind je hier