Café Brein Uden/Veghel en Oss – in balans met Mantelzorg

Wanneer u mantelzorger bent van iemand met Niet Aangeboren Hersenletsel kan er veel op u af komen. Naast het zorgen voor een naaste kunnen er veel vragen en regelzaken zijn. Soms ziet u door de bomen het bos niet meer en dreigt u overbelast te raken. Hoe kunt u toch in balans blijven en uw zorgtaken blijven combineren met andere dagelijkse bezigheden?

Dit thema staat centraal tijdens de bijeenkomsten georganiseerd door Café Brein op maandag 27 september 2021 in Uden en op dinsdag 28 september 2021 in Oss.

Café Brein is een trefpunt voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel (NAH), mantelzorgers, partners, familieleden, vrienden en professionals.

Tijdens deze bijeenkomsten zal een mantelzorgmakelaar uitleg geven over de mogelijkheden op het gebied van zorg, wonen, werk, welzijn en financiën. U krijgt naast informatie ook tips en adviezen hoe u om kunt gaan met uw mantelzorgtaken en wie u daarbij zou kunnen ondersteunen. Tevens is er de gelegenheid om als mantelzorger ervaringen uit te wisselen.

We nodigen u van harte uit om te komen luisteren en/of mee te praten in Uden of in Oss.

Café Brein Uden/Veghel is er op maandagavond 27 september van 19.30 uur tot 21.30 uur. De zaal is vanaf 19.00 uur geopend. De locatie is Muzerijk, Klarinetstraat 4 in Uden.
Aanmelden is mogelijk via het e-mailadres cafebreinuden@ons-welzijn.nl.

Café Brein Oss vindt plaats op dinsdagmiddag 28 september van 14.00 uur tot 16.00 uur. De zaal is vanaf 13.30 uur geopend. De locatie is De Meteoor, Oude Litherweg 20 in Oss.
Aanmelden is mogelijk via het e-mailadres cafebreinoss@ons-welzijn.nl.

In Café Brein worden wisselende onderwerpen besproken in een gezellige en ontspannen sfeer. Het accent ligt op contact, erkenning en voorlichting. Een plek waar je niet steeds hoeft uit te leggen wat er aan de hand is.

Vrijwilligers organiseren Café Brein samen met SWZ, Thuiszorg Pantein, BrabantZorg, Professionals in NAH, Revalidatiecentrum de Tolbrug en ONS welzijn. Kijk voor meer informatie op www.breinlijn.nl.

Voor meer informatie over Café Brein kunt u contact opnemen met Enny van Roosmalen (Café Brein in Uden via 06-14342346) of met Henk van Rijn (Café Brein in Oss via 06-35111840).