Dikverdiend Raafje voor Willie Peters

Afgelopen woensdag 20 december vond in Vidi Reo weer de eindejaarsreceptie plaats van Dorpsraad Ravenstein. De receptie werd om 20.00 uur geopend door een mooie terugblik van Bernard Brands. Hij blikte terug op 2023 op zijn eigen karakteristieke manier (met humor en een kwinkslag) met een toespraak over de dingen die het afgelopen jaar gepasseerd waren. Hierna nam voorzitter Ina het woord. Ook zij blikte kort terug op 2023 en ging daarna over tot de uitreiking van het Raafje van Verdiensten. Het Raafje van Verdiensten is een onderscheiding welke vanaf 2015 in het leven is geroepen voor een organisatie/vrijwilliger die veel gedaan heeft voor de gemeenschap van ons gebied. Dit jaar werd er 1 Raafje uitgereikt en die was voor Willie Peters. Willie is al ruim 35 jaar actief als vrijwilliger binnen onze gemeenschap en heeft daarin ruimschoots zijn sporen verdiend.  Hieronder een korte bloemlezing:

Hij was jarenlang voorzitter van jongerenkoor People's Choice.

Hij stond in 1988 aan de start van jeugdwerk Ravenstein waar hij nog steeds bij betrokken is op de achtergrond.

Hij haalde jarenlang Sinterklaas binnen op de loswal als spreekstalmeester.

Jarenlang actief in de zorgcöoperatie met allerlei dingen als zeer betrokken lid. Dit laatste is iets waar hij tot zeer recent nog steeds nauw bij betrokken was.

Doordat hij de Maas oversteekt en gaat verhuizen naar Wijchen en daarom zijn taken gaat neerleggen was dit Raafje een onderscheiding die zeer terecht is gezien zijn vele vrijwilligerswerk.

Na deze uitreiking was het tijd voor een gezellige naborrel met een hapje en een sapje. En het bleef gezellig tot in de late uurtjes.