Amsterdam Doktet Garnizoenskerk Ravenstein zondag 7 mei 2023

Het strijkoctet Amsterdam Doktet bestaat uit jonge musici uit diverse landen, die studeren
aan het conservatorium van Amsterdam. Naast Nederlandse musici nemen musici uit
Frankrijk, Rusland, Noorwegen en Portugal deel.

"We hebben elkaar twee jaar geleden ontmoet bij het conservatorium en zijn goede vrienden geworden. Onze droom is elkaars geboortegrond te bezoeken en te leren kennen. We willen graag meer begrijpen van ieders achtergrond. Vanuit die gedachte ontstond ons eerste project in augustus 2022: een concerttour in Portugal (het thuisland van twee leden van het octet). De tour was een geweldig avontuur dat heeft bijgedragen aan onze professionele en persoonlijke groei. Nu zetten we onze gezamenlijke reis voort met een tour door Nederland."
Ons project: “Jonge stemmen in de loop van de geschiedenis”
Het programma bestaat uit werken die componisten in hun jeugd schreven.
We spelen werken uit diverse periodes:
• Contemporary werk van Lucien Renette (Lucien is violist in ons octet en heeft
speciaal voor deze gelegenheid een modern stuk gecomponeerd).
• 20ste eeuw: Sjostakovitsj
• Late romantiek: Enescu
• Klassiek: Mendelssohn
• Barok: Purcell