Zonnebloem afdeling Ravenstein e.o.

“Zonder elkaar is iedereen alleen”

De Zonnebloemafdeling Ravenstein is opgericht in 1981. De afdeling Ravenstein is uitgegroeid tot een bloeiende vereniging met zestig vrijwillig(st)ers en ongeveer 150 gasten die met regelmaat worden bezocht of deelnemen aan de activiteiten die door de afdeling worden georganiseerd.
De afdeling Ravenstein is actief in de kernen Ravenstein, Huisseling, Demen, Dieden, Deursen, Dennenburg, Neerlangel, Keent, Overlangel, Neerloon en Herpen.
Indien u interesse heeft om zich aan te melden als gast of graag vrijwillig(st)er wilt worden, kunt u contact met ons opnemen via mevrouw Arda Cederhout, 0486-411072 of klik hier voor het contactformulier.

Wat doen we?

Nieuwe mensen ontmoeten, thuis of juist buiten de deur? De Zonnebloem helpt mensen met een fysieke beperking om sociaal actief te blijven.
De Zonnebloemafdeling Ravenstein en omgeving zet zich in voor mensen die door ziekte, handicap of gevorderde leeftijd fysieke beperkingen hebben en in een sociaal isolement dreigen te raken doordat deelname aan het maatschappelijke leven niet meer zo vanzelfsprekend is.

Bij de Zonnebloem staat het regelmatig bezoeken van mensen met fysieke beperkingen centraal. Onze vrijwillig(st)ers bezoeken de ongeveer 150 gasten aan huis voor een kopje koffie, een praatje of bijvoorbeeld een wandeling.

Gezelschap, contact en een goed gesprek staan tijdens het Zonnebloembezoek centraal. De huisbezoeken leiden soms ook tot ondernemende initiatieven. Samen naar de film, een theatervoorstelling, het museum of een concert bijvoorbeeld. Of gewoon een eindje wandelen, een middagje winkelen, een potje schaken, et cetera.

Naast het regelmatig bezoeken van gasten organiseren wij een tal van grote en kleinschalige activiteiten voor onze gasten van de afdeling Ravenstein en omgeving.

Bekijk meer informatie over de Zonnebloem afdeling Ravenstein e.o.