Van 12 tot en met 16 oktober: Nationale Groenweek live vanuit Oss

Stichting Steenbreek organiseert elk jaar De Nationale Groendag. Dit jaar in samenwerking met gemeente Oss, provincie Noord-Brabant en Waterschap Aa en Maas. Door de coronamaatregelen is het niet mogelijk om de conferentie te houden. Daarom organiseren we dit jaar een digitale variant. Van 12 tot en met 16 oktober kunt u iedere dag een  interactieve talkshow bekijken. Met speciale gasten aan het woord over het thema ‘Samen voor meer groen in de buurt’.

De liveshows zijn interessant voor professionals die werken in de openbare ruimte. Én voor inwoners uit Oss en omgeving!  U kunt zich aanmelden voor de talkshows via https://www.nationalegroendag.nl/

Wethouder Johan van der Schoot: ‘Hoe belangrijk ‘groen en blauw’ zijn voor onze leefomgeving is dagelijks in de media te zien en lezen als het gaat over de klimaatverandering. Dat ervaart ieder van ons ook zelf in de eigen omgeving van wonen, werken en recreëren.  Daarom is dit een belangrijk thema bij de inrichting en het onderhoud van onze gemeente waaronder de openbare ruimte. Bij het maken van keuzes voor groen in onze stad en kernen betrekken we onze inwoners en zakelijke partners. Hoe we in Oss vorm geven aan die aantrekkelijke groen-blauwe leefomgeving, willen we graag met anderen delen. En we horen graag van hen hoe zij het aanpakken. Deze Nationale Groenweek is een mooie gelegenheid om elkaar te inspireren.’

Dagelijkse talkshow
Dagelijks zenden we van 10.30 tot 11.30 uur via internet de talkshows uit onder leiding van Margot Ribberink. Zij is voormalig weervrouw en huidig Steenbreekambassadeur. Actuele onderwerpen en speerpunten van Stichting Steenbreek zoals klimaatadaptatie, biodiversiteit, participatie en sociale cohesie komen aan bod. De liveshows maken we in samenwerking met DTV Nieuws.

Stichting Steenbreek
Stichting Steenbreek wil door middel van acties de leefomgeving groener maken. In het project Operatie Steenbreek werken zo’n 140 gemeenten, 6 provincies, 4 waterschappen en een woningcorporatie samen. Operaties Steenbreek zet acties op om met inwoners en bedrijven om de omgeving groener te maken. Denk bijvoorbeeld aan ‘Tegel eruit, plant erin’ en de regentonactie.

Meer informatie
Kijk voor meer informatie over de Nationale Groenweek, Operatie Steenbreek en het volledige  programma op https://www.nationalegroendag.nl/. U kunt zich ook voor de Talkshows Nationale Groenweek via die site aanmelden.

Kik hier voor het programma.