SUCCESVOLLE FOODS & CRAFTS MARKT IN EN ROND MOLEN DE NIJVERHEID IN RAVENSTEIN

De weergoden waren ons goed gezind. Bij de 1e zonnestralen in de vroege ochtend werd de molen klaargemaakt voor de markt. Door de wind kon men de wieken laten draaien. De eerste ondernemers arriveerden rond de klok van 9 uur om hun kramen aan te kleden. Ter plekke werd besloten dat het Land van Tosse gezellig buiten wilde staan, langs scouting Ravenstein, die heerlijke speltpannenkoeken gingen bakken voor alle aanwezige bezoekers. Zo ontstond er ook een gezellig buitenterras bij de molen, waar men heerlijk in het zonnetje kon genieten.

De 1e bezoekers kwamen al om 10 uur binnen lopen. Clown Fleur stond vanaf 10.15 uur de kinderen op te wachten om hun te voorzien van een leuke figuurballon die ter plekke werd gevouwen. Kinderen konden ook geschminkt worden.

Bierbrouwer Wil van Haren was druk in de weer om mensen uit te leggen hoe je een heerlijk biertje maakt. Er was bier om te proeven, maar in een mum van tijd was hij door zijn bier heen. Mensen die graag het bier van Wilskracht willen proeven, zullen nu eventjes moeten wachten. Er wordt weer hard gewerkt aan een nieuwe voorraad.

De aanwezige ondernemers hadden het druk met de proeverijen en verkoop van hun producten, waaronder Donato’s, Wijnkamer Heessen, Stadsbrouwerij Wilskracht, slagerij Schoenmakers, Imkerij Ecopoll en Theehuis Bloesem. Stichting de leerlooierij had het druk met kinderen die een armbandje van leer wilde maken en het Sint Barbaragilde uit Ravenstein was druk in de weer om de gildedagen te promoten die in 2016 worden georganiseerd.

Door het enthousiasme van de aanwezige bezoekers en de ondernemers, kijkt de organisatie terug op een fantastische dag en is de molen weer op de kaart gebracht. Wij zijn er trots op!

Promoteam Molen de Nijverheid

Wil Princen