OPBRENGST FESTA DI RAVENSTEIN: 23.000 EURO VOOR HET GOEDE DOEL!

Forza4Mees.nl heeft zondagmiddag 12 juli maar liefst 23.000 euro overhandigd aan prof. dr. Jan Smeitink van de Radboud Universiteit Nijmegen. Het geld is opgebracht tijdens het driedaagse evenement Festa di Ravenstein. Professor Smeitink kreeg de cheque uit handen van Hans Strik en Tessa van der Loop van Forza4Mees.nl. Alle opbrengsten van Festa di Ravenstein gingen naar het goede doel.

Festa di Ravenstein werd dit jaar voor het eerst in het historische stadje aan de Maas georganiseerd. Doel was om geld in te zamelen voor het onderzoek van prof. dr. Jan Smeitink en aandacht te vragen voor de stichting Energy4All. Festa di Ravenstein stond 48 uur lang (dag en nacht) in het teken van fietsen in Het Glazen Huis. Het evenement werd omlijst met live muziek van diverse bands, entertainment voor jong en oud en heerlijk eten en drinken. Dit alles in een Italiaanse ambiance. In Het Glazen Huis fietsten tientallen individuele deelnemers. Prominenten en het Team Forza4Mees voor het goede doel. Andere hoogtepunten waren onder andere het gezins-spaghetti eten, de muzikale optredens, de kinderactiviteiten en de succesvolle (diensten)veiling.

In september neemt Team Forza4Mees uiteindelijk deel aan www.Forza4Energy4All.nl in Italië. Dit ter nagedachtenis aan het vijfjarige Ravensteinse jongetje Mees. Hij overleed in 2013 aan een energie stofwisselingsziekte. Vader Hans en moeder Tessa krijgen hun zoontje niet meer terug. Maar zij vechten wél voor het leven van andere zieke kinderen zoals Mees. Door geld in te zamelen voor het wetenschappelijk onderzoek van prof. dr. Jan Smeitink van de Radboud Universiteit Nijmegen. Deze wetenschapper en arts werkt met zijn team dag en nacht aan de ontwikkeling van een medicijn. De organisatie van Forza4Mees.nl, - die uit tientallen vrijwilligers bestond, kijkt met veel tevredenheid en dankbaarheid terug op Festa di Ravenstein. De organisatie spreekt van een “geweldige happening die in een fantastische sfeer is verlopen.” De opbrengst van 23.000 euro heeft volgens de organisatie “alle verwachtingen ruimschoots overtroffen”.

Dank aan iedereen!

Klik hier voor de foto's