Geweld hoort nergens thuis!

Wethouder Kees van Geffen roept inwoners op om extra aandacht te hebben voor een veilig samen thuis.

Beste inwoners,

Ook in onze gemeente zitten we tot en met zeker 9 februari in een lockdown. Hierdoor zijn gezinsleden meer samen thuis. Dat kan heel gezellig zijn, maar het kan ook minder fijn zijn. In sommige gezinnen lopen spanningen tussen gezinsleden hoog op en leiden soms zelfs tot geweld. Thuis, de plek die de veiligste plek op aarde moet zijn, kan dan voelen als een gevangenis. U kunt er niet aan ontsnappen. En het einde is nog niet in zicht.

Aandacht voor elkaar
Ik wens iedereen in deze lockdownperiode een veilig thuis toe. Daarom vraag ik hiervoor uw speciale aandacht. Vermoedt u huiselijk geweld of kindermishandeling of hebt u hier zelf mee te maken? Kom dan in actie! Geweld kunnen we samen stoppen.

Veilig samen thuis
U kent vast wel de slogan ‘Het houdt niet op, totdat je iets doet’. Dat is echt zo. Lees wat u kunt doen op de website www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl of neem contact op met Veilig Thuis. Bel 0800 2000 of chat via de website www.veiligthuis.nl. De medewerkers van Veilig Thuis staan voor u klaar met een luisterend oor en bespreken samen met u hoe het geweld gestopt kan worden.

Laten we ons samen sterk maken voor een veilig 'samen thuis'!

Kees van Geffen
Wethouder gemeente Oss