GESLAAGDE BUITENSPEELDAG RAVENSTEIN

Wat een prachtig weer voor deze druk bezochte buitenspeeldag die gehouden werd op 1 locatie en wel bij ‘t Kempke te Ravenstein. Zo rond de klok van 12 uur werd het terrein bij het scoutinggebouw om getoverd tot een waar speelpaleis. Vanaf 14.30 uur konden kinderen uit de hele kern van Ravenstein terecht voor de landelijke buitenspeeldag. Deze keer was er gekozen voor 1 locatie. Vorig jaar is gebleken dat niet iedere wijk mee deed aan de landelijke buitenspeeldag. De wijk Schonenberg nam het initiatief om deel te nemen aan deze dag. Uit diverse wijken kwamen er toen kinderen naar de Van den Boogaardstraat en vroegen of ze mochten aansluiten.

Gebleken was dat niet alle spellen op straat gespeeld konden worden, tevens was er geen optie mocht het regenweer zijn. Dat was de reden dat de initiatiefnemers Laura Franssen en Sandra Emans dit jaar besloten om naar 1 locatie te gaan, waar men een grasveld had en waar men indien nodig, naar binnen kon uitwijken bij slecht weer.  Scouting Ravenstein bood hun ’t Kempke aan met alle voorzieningen die er zijn.

Zo'n 250 kinderen waren aanwezig. Diverse buitenspellen werden aangeboden door JeugdWerk Ravenstein, het leerlooierij was aanwezig om armbandjes te maken, kinderen konden geschminkt worden, scouting was actief met het maken van marshmallows, ouders en oma’s waren de appels aan het schillen en uitdelen die geschonken werden door de gildefeesten, snoep was aangeboden door vd Akker spotrepair,  de brandweer was aanwezig met een grote wagen, waar kinderen de sirene mochten laten loeien en de wagen van binnen mochten bekijken. Wethouder Gé Wagemakers kwam een kijkje nemen, zo ook de dorpsraad.

Het was een heuse happening bij ‘t Kempke.  De kinderen genoten volop. Rond de klok van 17 uur ging een ieder huiswaarts. Volgend jaar willen ze weer een buitenspeeldag en die komt er dan ook!

Zonder de initiatiefnemers en de inzet van diverse ouders, was deze dag niet tot stand gekomen. Wij danken een ieder voor het slagen van de buitenspeeldag 2016!

Foto's van deze dag kunt u hier bekijken