PHILIPS VAN KLEEF BOLWERCK IN RAVENSTEIN ONDER GROTE BELANGSTELLING HEROPEND

"Let op, oortjes", zo waarschuwde generaal Peter van Uhm de talrijke genodigden nog, vlak voordat een oorverdovend kanonschot over het terrein van Martin Jan van Mourik knalde. Daarmee werd het Philips van Kleef Bolwerck in Ravenstein vrijdag officieel heropend.

In 4 jaar tijd had de voormalig hoogleraar Notarieel Recht en professor Mourik in zijn eigen tuin een uniek verdedigingswerk aan de vergetelheid onttrokken. "Ik ben daarbij gesteund door enorm enthousiaste medeleden van de Stichting Vestingwerken Ravenstein,” gaf Van Mourik in zijn welkomstwoord de eer aan zijn medebestuurders Maxine Vanmeulebrouk, Maurits Cobben en Joost Vlemmix.

Cobben en Vlemmix kregen later ook als eersten het boek over de totstandkoming van het project aangeboden. Wethouder Johan van der Schoot prees het doorzettingsvermogen van Martin Jan van Mourik: "Jij hebt op non conformistische wijze de historie van Ravenstein meer toegankelijk gemaakt.

Bron Brabants Dagblad 13 mei 2016