NIEUWJAARSRECEPTIE DORPSRAAD

Ondanks dat de post de uitnodigingen veel te laat bezorgd heeft, terwijl deze ruim voor de Kerstdagen zijn verstuurd, was het toch een mooie opkomst en een geslaagde avond.

Ieder jaar houdt de dorpsraad zijn receptie op een van de horecagelegenheden in het dorpsraadgebied Ravenstein. Dit jaar werd gekozen voor Onder d’n Plag.

Na de speech van voorzitter Wil Princen, die het jaar 2017 kort heeft samengevat, waarin veel is gebeurd, kijken we met z’n allen weer vooruit met o.a. de ontwikkelingen rondom woningbouw in Ravenstein. In maart 2018 zijn er weer verkiezen voor nieuwe dorpsraadsleden. Wil hoopt dat er zeker mensen van Over d’n Dam zich willen aanmelden. Mocht u interesse hebben dan neem contact op met het secretariaat van de dorpsraad.

Traditiegetrouw werden er weer Raafjes van verdiensten uitgereikt aan twee vrijwilligers uit het dorpsraadgebied Ravenstein. 1 Raafje was voor Theo Schepens voor zijn jarenlagen inzet voor SDDL, carnavalsvereniging de Zoekberen, als lid van de Raad van Elf van de Schottelzakken, de carnavalskrant en de bardiensten tijdens voetbalwedstrijden.

Het 2e Raafje was voor Trudie Theunissen, voor haar jarenlange inzet bij het Toeristisch Informatie Centrum Ravenstein, als klaar-over en voorleesmoeder op de school, bardiensten en hand en span diensten bij VV Ravenstein, kassadienst bij Op naar Ravenstein, penningmeester van carnavalsvereniging het Kroegenpad en mensen helpen met het invullen van de nodige formulieren w.o. aanvraag huursubsidies.

Ook waren er weer 2 demonstraties. Deze keer van de Line Dance groep uit Over d’n Dam, waarbij zelfs alle aanwezige een dansje mee mochten doen.

Taekwondo beoefenaarster Bodine Schoenmakers uit Dieden gaf een indrukwekkende taekwondodemonstratie. Deze Nederlands kampioen taekwondo liet zien dat zij tot de top behoort. Ze werkt zich omhoog om deel te nemen aan de Olympische Zomerspelen van Tokyo in 2020. Wij wensen Bodine heel veel succes. Wilt u meer van haar weten, of haar helpen om deel te kunnen nemen aan de Olympische spelen, neem dan een kijkje op www.bodineschoenmakers.com

Wij danken alle vrijwilligers van Onder d’n Plag, voor de goede verzorging en de heerlijke hapjes.